Hopp til innhold

Handlekurv

Handlekurven din er tom

FAQ

SPØRSMÅL OM BRILLER, STYRKE, RAMME OG GLASS:

HVORDAN VET JEG HVILKEN STYRKE JEG TRENGER?

Alderssyn er (som navnet antyder)aldersbetinget, og de fleste mennesker følger i grove trekk skjemaet som du kan se her. Hvis du er i tvil kan du alltid få en synsprøve hos en optiker. Noen optikere utfører synsprøven gratis, og andre gjør det mot betaling.

HVOR KAN JEG PRØVE BRILLER FRA HAVE A LOOK? 

Vi har ikke noe showroom, men du kan prøve et utvalg av brillene våre hos våre forhandlere – dem kan du se her. Den samlede kolleksjonen finner du imidlertid bare i nettbutikken vår. Dersom du kjøper en ramme som viser seg å ikke passe helt, kan du selvfølgelig bytte brillene uten problemer.

SKAL JEG BRUKE + STYRKE ELLER - STYRKE? 

Hvis du har vanskelig for å se klart på nært hold, og f.eks. har problemer med å lese avisen, skal du bruke + styrke, også kalt lesebriller. Hvis du har vanskelig for å se klart på avstand, og f.eks. har problemer med å gjenkjenne folk på den andre siden av gaten eller lese skilt når du kjører bil, skal du bruke - styrke, også kalt nærsynsbriller. Er du i tvil om akkurat hva du har behov for, bør du alltid gå til optiker eller øyelege og få utført en synstest.

KAN JEG FÅ SATT I EGNE GLASS I DERES RAMMER? 

Nei, dette er ikke noe vi anbefaler. Brillene våre er ikke skapt med tanke på utskifting av glass, og derfor kan vi ikke garantere for resultatet. Men du kan alltid spørre optikeren din og få en vurdering av saken.

KAN JEG FÅ BRILLER MED FORSKJELLIG STYRKE I HVERT GLASS?

Det kan du dessverre ikke. Vi har kun ferdige briller i styrke -1,5 til +3,5 med samme styrke i begge glass.

HVORDAN PASSER JEG BEST PÅ BRILLENE MINE? 

Dine Have A Look-briller tåler litt av hvert, og så kommer de jo i et fint etui. Innimellom må de selvfølgelig pusses. Bruk en pusseklut og vask dem evt. i ny og ne med mild såpe eller oppvaskmiddel.

HVOR BLIR HAVE A LOOK-BRILLENE PRODUSERT? 

Vi designer alle Have A Look-brillene selv i Danmark, og får dem produsert i Taiwan.

HVA ER FLEXSTENGER? 

Flexstenger er brillestenger med en fjær. Fjæren gjør at brillerammen tilpasser seg ansiktet ditt, og den er derfor superbehagelig å ha på. Dessuten gjør flexstengene at rammen ikke knekker så lett, og at brillene sitter ualminnelig godt i håret.

HVA ER LESEFELT? 

Solbriller med lesefelt er briller som kun har styrke i et lite felt nederst i glasset, mens den øvrige delen av glasset er uten styrke og fungerer som alminnelige solbriller. Det er naturligvis UV-beskyttelse i hele glasset. Solbriller med lesefelt er praktiske fordi de fungerer både som alminnelige solbriller og som utendørs lesebriller.

 

SPØRSMÅL OM LEVERING, RETURNERING, BYTTE OG BETALING:

KAN JEG BYTTE MINE HAVE A LOOK-BRILLER?

Ja, selvfølgelig kan du det! Du trenger bare å fylle ut returseddelen som du mottok i pakken din, og sende den til oss sammen med de brillene du gjerne vil bytte. Brillene skal være i samme stand som da du mottok dem. Vi sender deg nye briller fraktfritt, men returfrakten betaler du selv.

KAN JEG ANGRE KJØPET MITT OG FÅ PENGENE TILBAKE?

Ja, det er ikke noe problem! Hos Have A Look har du 30 dagers angrerett. Angrer du på et kjøp, kan du ganske enkelt sende varen tilbake til oss, og så krediterer vi betalingskortet ditt direkte når vi har mottatt returbrillene. Returnerte varer skal selvfølgelig være i samme stand som da du mottok dem. Vær oppmerksom på at du selv må betale returfrakten.

HVORDAN OG NÅR FÅR JEG PENGENE MINE TILBAKE VED EN RETUR?

Det kan ta opptil 10 dager før pengene blir satt inn på kontoen din.

HVA ER LEVERINGSTIDEN?

Vi sender brillene dine som 'tracked letter' med PostNord med en leveringstid på ca 3-5 virkedager fra den dagen du har bestilt dem.

SKAL JEG BETALE FOR FRAKT?

Hos Have A Look er frakten gratis når du kjøper 3 par briller. Kjøper du færre enn 3 par briller er fraktprisene: 80 NOK med PostNord 'tracked letter' i hele verden.

JEG HAR IKKE MOTTATT BRILLENE MINE

Dine Have A Look-briller blir sendt som brev direkte til døren din. Leveringstiden er ca 3-5 hverdager med PostNord fra den dagen du bestilte brillene. Kontakt oss på kundeservice@havealook.dk eller telefon +45 25 12 00 98 hvis du ikke har mottatt dine briller, så finner vi ut hvor problemet er oppstått og sørger for at du får brillene så raskt som mulig.

DERE HAR SENDT MEG FEIL BRILLER

Vi er svært nøye når vi pakker briller. Likevel kan det en sjelden gang oppstå feil under pakkingen. Dersom du har mottatt feil briller, ber vi deg om å sende en mail til oss på kundeservice@havealook.dk eller ringe +45 25 12 00 98, så sørger vi selvfølgelig for at du får de riktige brillene tilsendt, sammen med en frankert svarkonvolutt som vi ber deg returnere de første brillene i.

DET ER EN FEIL PÅ BRILLENE JEG HAR FÅTT LEVERT!

Tingene skal være i orden! Hvis det skulle være feil på de brillene du har mottatt, så ta kontakt med oss på kundeservice@havealook.dk eller telefon +45 25 12 00 98, så sender vi deg nye briller sammen med en frankert svarkonvolutt som vi ber deg returnere de defekte brillene i.

#Havealookshop

#Havealookshop